På den här sidan får du vägledning om hur du ansluter din Sportsbuddy Move till din smartphone-app.
Om du har köpt en klocka från Veryfit-serien, läs hur du ansluter din klocka här.
Det första du behöver göra är att ladda ner appen till din smartphone. Du kan ladda ner appen för iPhone här och Android här.
Första gången du öppnar appen måste du skapa en användare. Detta görs genom att trycka på ”Registrera”-knappen. Du måste ange din e-postadress och trycka på ”få kod”.
Koden har skickats till den e-postadress du angav tidigare, så du hittar koden i din inkorg.
Nu har du skapat ditt konto och måste ställa in stegräknaren.
Klicka på ”Metric” och ange ditt kön, längd, födelsedag och vikt.
Tryck på ”Nästa” och ge Moofit åtkomst till din mobil.
Öppna lådan och ta ut Move ur hållaren. Skruva loss baksidan och ta bort plasten runt batteriet och sätt ihop Move igen. Nu är Move aktiverad och redo att anslutas till din smartphone.
Tryck på ”Me”> ”Device management”> ”Add device”> Tillåt Bluetooth och åtkomst till enhetens plats > Tryck på enheten i listan.
Kontrollera att det står ”Connected”. Du har nu anslutit din Move till din smartphone och är redo att börja spåra dina aktiviteter.
Sportsbuddy Move kan placeras var som helst på kroppen. Vi rekommenderar att du fäster den i kläderna, som på bilden nedan.
Har du fler frågor? Läs vår svenska manual för Move här.
Få 10% rabatt på ditt nästa köp ock fri frakt
POPUP44KV